Természetes tudomány

 2008.12.28. 04:59

Több taget akarok!!! Muszáj vagyok sokat írni!!!

Ez az utolsó mostanra, kezdek álmosodni… álmomban népszerűsítem a blogot… :-)

 

A cím által sugallt tantárgyakat (biológia, föci, kémia, fizika) ömlesztve tanítják. És gyűlölöm.

Nem tartozom a hülyegyerek kategóriába – minden másból ötös vagyok (kivéve a tesit – amiből szándékosan húztak le hármasra a hiányzások miatt… majd egyszer erről is írok egy postot). Ellenérzésem – habár abban gyökerezik, hogy nem vagyok a témának mestere – tehát nem az egész Nemzeti Alaptanterv ellen szól, csupán a „zöld rész” ellen.

Kivéve a fizika. Az amúgy sem zöld.

Az a legnagyobb problémám a másik 3 tantárggyal, hogy olyan szinten, amilyenen ezzel kilencedik osztályban foglalkozunk (Izrael és Kína mezőgazdasága, a Thar-sivatag holléte, a férgek fajtái és az állattani besorolások, meg valami atomhéjas-elektronszámos dolog), csak azok fognak vele foglalkozni, akik ezt ténylegesen foglalkozásnak szánják (ilyen talán a matek is, a másodfokú egyenletekkel be is lehetne fejezni az oktatását), míg mondjuk a történelemnél és az irodalomnál ez nincs így. Azokra ténylegesen szükség lehet a hétköznapokban is.

 

Nem baj, ezek az órák alkalmasak némi extra szociális élet élésére, és bámulni az osztály „hétköznapjait” (papírgalacsinok, beeresztett csótányok /erről holnap mindenképp írok egy postot/, fröcskölés, tükörrel megvakítás, olvasás, sakkozás /csak én/, a másikba tollat döfés és egyéb nyalánkságok). Másra nem annyira. Esetleg a regényem tervezgetésére.

 

Igazából rosszul is tanítják. A tanár belegabalyodik a magyarázatába, rosszul adják meg, hogy miből kell felkészülni (a fél anyagra rámondják, hogy biztosan szerepelni fog a dolgozatban), a kétértelmű dolgokat szigorúan lepontozzák (Egyik dolgozatban 9 pontos feladat volt annak leírása, hogy hogyan termelik ki az alumíniumot. Becsületesen lekörmöltem,  leírtam, hogy a bauxitból vonják ki, bizonyos folyadékba helyezik és minden leválik róla, ami nem alumínium, majd a maradékot elektrolizálják – három hónapja írtam, franc sem emlékszik rá. 5 pontot kaptam csak rá (azaz 55,6%-át a pontoknak), mert nem írtam le a folyadék képletét…). Segíteni a lemaradóknak nem tudnak. És nem is akarnak utánajárni a dolgoknak. Egyszer beszedte a füzeteket, majd kiosztás után észrevettem, hogy nincs leellenőrizve. Megkérdeztem, mi történt. Egy váll-felvonás volt a válasz. Buktam 5%-ot.

Ezek persze nem a tantárgyra vonatkoznak, ez konkrétan a nálunk működő tanerő esete, de már fent leírtam, hogy szerintem miért túlzás ennyire belemászni ebbe az anyagba.

Állítólag előbb-utóbb ki is veszik a tantervből. Én nem úszom meg, de talán a gyermekeim igen…

Nekem nem kellett pl. háztartástant tanulni. Ők talán ezt is megússzák…

 

Címkék: iskola tanár alumínium alaptanterv termtud tojokrá

A bejegyzés trackback címe:

https://ez-meg-az-mindenfele.blog.hu/api/trackback/id/tr33844691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása